وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

دیدار یاران قدیمی

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ب.ظ

تو این چند سالی که از دبیرستان فاصله گرفتیم خیلی با بچه های مدرسه در ارتباط نبودم به لطف دانشگاه و پایتخت نشینی از دورهمی ها و کافه گردی هایی هم که بچه ها میزاشتن محروم بودم، اما چک کردن عکس پروفایل بچه ها به لطف وجود شبکه های اجتماعی اینو نشون میداد که اکثرا در یک سیر تکاملی مشغول تحولن! امسال بچه ها تصمیم گرفتن که یک دورهمی را با حضور ما برگزار کنن..چند روزی هماهنگی ها طول کشید تا اینکه امروز مشخص شد.

خیلی احساس غریبگی میکردم احساس میکردم نمیتونم خودم باشم و باید ادای آدمای دیگه رو دربیارم..من که یکی از شلوغ ترین دانش آموزای کلاسمون بودم الان شده بودم ساکت ترینه جمع و البته ساده ترین..دانش آموزی که تا آخرین روز مدرسه جز امل های کلاس محسوب میشد و با و مقوله پیرایش آشنایی نداشت امروز زیر اون آرایش غلیظ و زننده اصلا برام قابل شناسایی نبود..خیلی برام عجیب بود که اکثرا در حد عروسی رفتن آرایش کرده بودن گوشی های آنچنانی لباس هلی آنچنانی و همش هم سعی در به رخ کشیدن این مسائل داشتن..خیلی عجیبه که آخرین تصویرت از یه رفیق قدیمی یه قیافه مضحک و خنگ  تو لباس مدرسه باشه و حالا ببینی با موی بلوند و یه بوت بلند منتظره دوست پسرش با BMW بیاد دنبالش

به این فکر کردم دانشگاه هر چقدرم مزخرف باشه چقدر میتونه آدما رو عوض کنه، آدمایی که روزهایی خیلی هم به هم احساس نزدیکی میکردن اما الان هر کس یه طرز فکری داره که اونو از جمع دور میکنه چقد چهار سال میتونه مهم باشه..حالا اون دوستمو که قبل دانشگاه ازدواج کرده بود و امسال جدا شد رو کمی درک کردم..چقدر زمان و مکان تأثیر گذاره میزان قرابت فکری بچه هایی که دانشگاه شون به هم نزدیک تر بود خیلی بیشتر بود

هرچی به پایان روزهای دانشگاه نزدیک تر میشم بیشتر به روزهای اول فکر میکنم..به این دوران پر تلاطم..به این تغییرات..


  • وارش بارانی

نظرات  (۵)

  • حامد درخشانی
  • دانشگاه واقعا رو شخصیت آدما اثر میذاره
    البته درست ترش اینه که دانشگاه رفتن تو یه شهر دیگه واقعا تو شخصیت آدما اثر میذاره به خصوص اگه تهران باشه
    واقعا بعد چهار سال میشه فرق بین کسایی که تو یه دبیرستان بودن و بعد شهرای مختلف دانشگاه رفتن یا همونجا موندن رو به وضوح دید
    پاسخ:
    بله همینطوره..البته این به این معنی نیست که بخوام بگم من چون دانشگاه بهتری رفتم فهمم بیشتر شده..بیشتر منظورم تفاوته فهمه
    این مدل جدیده! 
    دانشگاه سالن مد میشه! مثلا آدما میرن دانشگاه بجای اینکه به علمشون اضافه بشه قر و فرشون اضافه  میشه! البته بیشتر این دانشگاه الکی ها. وگرنه من در دامنه اطرافیان دانشگاه تهرانی و شریف و ع. پ های تهران و خیلی جاها میبینم آدما تواضعشون بیشتر شده تا این مسخره بازی ها....
    پاسخ:
    اینم هست اما من خیلی از بچه های درس خون و مثبت دبیرستانو دیدم که اومدن تهران تو بهترین دانشگاها و الان سیگار و خلاف های دیگه براشون عادی شده این مسئله توی پسرها و بخصوص بچه های فنی و شریف بیشتره و به نظرم خیلی حیفه خیلی ناراحت کننده است
    اما خب اکثر این دانشگاهایی که مثل قارچ هر روز سبز میشن سالن مد و محل dating &hating
    بنظرم ادما هرچقدر توی خانواده های محدود تری بوده باشن،بعد از دانشگاه بخصوص اگه یه شهر دیگه باشه،تغییرات بیشتری میکنن.
    کسایی که توی خانواده همه چیز واسشون عادی بوده باشه،دانشگاهو ب چشم فرصت آزادی و رهایی از فضای بسته و محدودشون نمیبینن.
    حداقل چیزی ک من اطرافم میبینم اینه که اونایی که خانواده های اصیل تر و روشن فکرتری دارن درعین شیک بودن خیلی ساده هستن.
    پاسخ:
    همینطوره، اوصولا خودنمایی نشونه یه ضعف درونیه
  • دکتر اشتباهی
  • همین اتفاق وقتی که بهت یه مقطع بالاتری میریزد، اتفاق میافته و نسبت به مقطع قبلی همین احساس رو داری.

    پاسخ:
    بهت مقطع بالاتر میریزد... تعبیر جالبی بود
    + قدیمیا راست میگن که فلانی آب نمیبینه وگرنه شناگر ماهریه...

    + ...
    پاسخ:
    یه اینطور چیزایی تو خودشون دارن!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی