وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

زن خوب ایرانی

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ب.ظ

چند سال پیش که تازه کامپیوترهای خانگی مد شده بود و هنوز چیزی به اسم سی دی بین آدمها رد و بدل میشد و من هم بچه مدرسه ای بودم طالب کشف جهان، یک مستند از نمیدانم کجا به دستم رسید که طرف رفته بود با فاحشه های ایرانی مصاحبه کرده بود، در مورد خیلی چیزها..مثلا اینکه مشتری های آنها اکثرن چه تیپ آدم هایی هستن و اینکه آیا آنها به بکارت و ازدواج فکر میکنند و چگونه..

یک دیالوگ از آن مستند خیلی به یادم مانده..زنه چاقی که مانتو و روسری مشکی پوشیده بود، رژ پررنگی زده بود و سیگار میکشید گفت : همه این مسئله بکارت و مخفی بودن س ک س در ایران به خاطر یه چیزه! اینکه زن ایرانی در ازای اون چیزهایی رو به دست میاره که یه زن تو هرجای دنیا باید کار کنه زحمت بکشه بیمه و یازنشستگی و همه اینها، تا اون رفاهو داشته باشه..

...بحثمون رسیده بود به کار و حقوق و خستگی که صاف برگشت تو چشم همه نگاه کرد و گفت اصلا مهم نیس که رشته ای که خوندم توش کار نیس چون من هیچ وقت نمیخوام کار کنم..میخوام بشینم تو خونه و خانومی کنم! همه هم سعی کردن یه جوری بهش  بفهمونن که بابا یه روز پشیمون میشی! پس استقلال مالی چی!؟ دستت تو جیب خودت باشه چی؟! گفت من الانم مستقلم هر ماه یه مقدار مشخصی پول به حسابم میریزه و منم هرجا بخوام خرج میکنم..خلاصه هرجور خواستیم قانعش کنیم که در اشتباهی نشد!

 از همه دیرتر اومد.،همسرش اونو آورد، همون اول که نشست گفت بچه ها کی میریم؟ چون من باید ساعت برگشتمو اعلام کنم! و زودتر از همه رفت چون نمیتونست بیشتر از اون بیرون بمونه و قبل از تاریک شدن هوا باید منزل میبود، برای دوره بعدی گفت که حتما باید چند ماه بگذره تا بتونه چند ساعتی رو به دوستانش اختصاص بده..

من به تو وفادارم در ازاش تو موظفی که به من رفاه بدی! یک معامله دو سر سود برای زن

چرا باید برای انسان بودن باج بخوایم؟کاش در برابر هم هیچ وظیفه ای نداشته باشیم!

وظیفه،اجبار،قانون، دو دو تا چهارتا، ریاضی،سود وضرر...


  • وارش بارانی

نظرات  (۳)

  • رشته خیال
  • وقتی توی جامعه ما پسره باید خواستگاری بره پس اولویت با اونه که کار داشته باشه اونم توی این اوضاع افتضاح مملکت که بیکاری موج میزنه ...
    از طرفی شما کشور های دیگه رو نگاه کنید تعداد خیلی کمی از دخترا رشته ی مهندسی میخونن بیشتر سمت علاقشون میرن نه از سر رتبه و چشم هم چشمی برن رشته ای که با معدل 12 و خورده ای کار مناسبی پیدا نکنن!
    اینکه افراد همدیگرو توی روابطشون محدود کنن بستگی به شرایطش داره نمیشه یه طرفه قضاوت کرد..
    هنور احساسات زنانت به کمال نرسیده. مال اون رسیده :)))))
    پاسخ:
    امیدوارم هیچ وقت نرسه
    سلام
    آدمها کاملا متفاوتند..شرایطشون هم از اونا متفاوت تر
    لذا نمیشه برای همه یه نسخه پیچید
    بنظر من خیلی مهمه که ادم آرامش و رفاه داشته باشه البته بر پایه اصول اخلاقی..
    پاسخ:
    البته من قصدم نسخه پیچیدن و قضاوت آدم ها نبود. نمی دونم چرا این ذهنیت ایجاد شد. برای اینکه بنویسم نیاز به سوژه هایی دارم که در من تلنگر ایجاد کنه، شاید این روش نوشتن که سوژه زو هم نقل میکنم مناسب نباشه..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی