وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

وارش بارانی

اینجا برای از تو نوشتن فضا کم است

مهاجرت میکردم، اگر...

يكشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳ ق.ظ

نمیتونم بگم تصمیمم برای رفتن جدی بود،  اوصولا تو اون سن و سال نمیشه تصمیم جدی گرفت.. اونجا فقط میشه رویا ساخت و خوشبخت بود.. اما ورودم به دانشگاه مصادف شد با بر باد رفتن رویاها و استخدام دولت شدن وطبعا سوختن رویای مهاجرت.. 

سوم راهنمایی که بودم موضوع انشا داشتیم در مورد اینده.. اونجا نوشتم هاروارد و آمریکا.. نوشتم نوبل زیست شناسی.. 

توی روزهای سخت کارشناسی همش شاهد مهاجرت آدمایی بودم که قبولشون داشتم.. یکی یکی رفتن و من موندم و احساس از دست دادن..

این روزها که همه اون روزا ته نشین شده دلم میخواست واقعا مسیر جور دیگه ای پیش میرفت و الان میتونستم حتی به پناهندگی فکر کنم و 12سال تعهد محضری به آموزش و پروش پیش روم نبود.. 

ناشکر نیستم به این شغل که حداقل نگران از دست دادنش نیستم.. به این درآمد.. بیمه و بازنشستگی.. 

اما دلم.. دلم واقعا میخواست یکی از اون چهره های غمگین فرودگاه امام بودم.. دلم واقعا میخواست میگفتم که گر گریزم کجا گریزم و گر بمانم کجا بمانم.. 

این خواستن از جنس همون آه عمیق پشت نرده های سبز دانشگاه تهرانه..

این روزا دیگه اسمش مهاجرت نیست.. اسمش فراره.. و واقعا خوشا آنان که با عزت از اینجا بساط خویش برچیدند ورفتند..  



  • وارش بارانی

نظرات  (۳)

سلام..خوشا آنان خرامیدند و رفتند
ارتباط تو فضای مجازی با اونایی که رفتند کار سختی نیست..بعضیها رو غم غربت دیوونه کرده..آآواز دهل...
پاسخ:
ترجیح میدادم غم غربت دیونه ام کنه تا این وحشت از آینده مملکت
من هم دوسال پیش عزمم رو جزم کرده بودم برای رفتن به آلمان یا ایتالیا... حتی زبانشون رو هم یاد گرفتم و پورتفولیو جمع کردم و... نتونستم.
و الان ناراحت و پشیمونم از ضعیف بودن اون موقعم، که وقتی شرایطش بود ترس برم داشت و دیگه شاید هرگز پیش نیاد اون شرایط... احتمالا دیگه پیش نمیاد.. 
پاسخ:
چقد حیف
و چقدر هر روزه بهش فکر میکنیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی